fredag 31. juli 2015

Morgentur i padleparadiset


Klokka har så vidt passert 6 og disen ligger lavt over vannet

Oggevatn -  et av landets flotteste steder for padling ligger bare en 20 minutters biltur fra der jeg bor. Vannet er ca 13 kilometer langt og har omkring 360 skogkledde holmer og øyer og mer enn 6 mil med strrandlinje. Jeg har hatt mange turer hit tidligere, men da gått langs land med fiskestanga. I dag var kajakken med og øyer, holmer og trange sund skulle utforskes.


Det var knapt skikkelig dagslys da jeg startet turen men i det sola kom kunne jeg padle på dette speilet.

Jeg er et typisk A-menneske - glad i å starte dagen tidlig, og det har gitt meg mange flotte stunder ute i naturen. Dagen i dag var ikke noe unntak. Det å kunne starte padleturen mens disen ligger over vannet skaper en helt spesiell stemning. Synes også det er fint å være ute i naturen og merke at det våkner til liv etter natta.


Enkelte steder var det så smalt at en knapt fikk padlet igjennom




Fant en fin raseplass der jeg kunne nyte medbrakt niste og nykokt kaffe.

Dagens tur varte kun noen få morgentimer, men da jeg kikket på GPS'n i det jeg tok kajakken på land hadde jeg padlet over 11 kilometer. Det kaller vi en flott start på dagen, og hit skal jeg garantert flere ganger.


Dagens tur slik den vises på Lommekjent.no




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar