lørdag 13. februar 2016

Vår i februar



Vårstemning midt i februar

Årstidene kan skifte fort på Sørlandet. I løpet av de siste ukene har vi hatt noe som ligner på snøstorm, kalde dager med 20 minus og mildt regnvær. I dag var det flott vårvær med noen kuldegrader og sol.


Jeg måtte lete for å finne noe særlig med snø på dagens tur. Kun  i noen myrsøkk lå det litt igjen.

Etter en del dager der det ikke har vært føre for verken ski eller fottur var det godt å kunne slenge sekken på ryggen og ta seg en skogstur. Dagens tur startet en kilometer øst for gården Urdalen i Lillesand kommune og gikk nordøstover i retning Drangsholt i Kristiansand kommune langs "Gamle Høvågvei".


Kuldegradene sist natt hadde skapt litt kunst i denne bekken som jeg passerte på dagens tur.


Her, flere kilometer fra nærmeste hus og vei har folk bodd og livnært seg i tidligere tider

Mye av dages tur gikk lengst sør-øst i løypenettet som Tveit IL's turløypegruppe har etablert. Her er det mye flott og variert skogsterreng og godt merkede løyper.

Dagens tur slik den vises på Lommekjent.no

2 kommentarer:

  1. Ser bra ut der sør nå. Jeg tar meg en tur nedover i morgen er planen og da trenger jeg ikke snøen. Håper på mest mulig stille vær. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Er nok bart ute ved kysten, men noen kuldegrader om nettene gjør at stille viker og småvann fryser til. Kos deg med fiskestanga :)

      Slett