mandag 5. september 2016

Formiddagstur til fjells



Lakkenstova i Setesdal veisthei kan skimtes i det fjerne

September har startet med flott høstvær og gode temperaturer. I dag hadde jeg fri, og benyttet muligheten til å komme meg en tur opp over tregrensen. I fjor sommer hadde jeg meg en fin tur til Bossbu i Setesdal vesthei, og tenkte den gang at disse fjellområdene vil jeg se mer av. I dag gikk turen noe lenger sør i fjellheimen. Bilen ble parkert i Ljosland i Åseral kommune, og her startet turen innover i fjellet.


Nymerket løype gjorde det lett å finne fram



Lite vegetasjon selv om en ikke er høyere enn omkirng 850 moh

Turen fra Ljosland og inn til Lakkenstova er på knappe 5 kilometer, og i dag var det en riktig flott tur i klart og vindstille vær. Etter en liten rast utenfor hytta gikk turen videre vestover. 

Om litt er kaffen klar


Omkring 2,5 kilometer vest for Lakkenstova var det tid for matpause før en måtte starte på hjemturen.

Dagens tur ble ikke av de lengste, men snaue 13 kilometer en mandag formiddag er uansett en fin start på uka.




Turen slik den vises på Lommekjent,no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar