torsdag 22. januar 2015

Blå Swix og silkeføre


Litt dunkelt lys, men sola er på vei denne flotte vintermorgenen

Etter et par dager med snø her i kystnære områder så trenger en ikke reise langt for å finne brukbare forhold for en skitur. I dag gikk turen til Drivenesheia noen kilomter vest for Vennesla sentrum og bare 25 minutter med bil hjemmefra.



Ikke akkurat høyfjellet men åpent og fint landskap her på Nasbøvarden 314 moh

Turen ble bestemt på kort varsel etter at jeg fikk et tips i går kveld om at de da var igang med å kjøre opp løypene på Drivenesheia. Har ikke prøvd løypene her tidligere, så nå var det en fin anledning. Flotte men litt løse løyper da det kun hadde vært noen få kuldegrader i løpet av natta.

Jeg var heller ikke alene i løypene. Da jeg kom opp og parkere bilen var det alt 10 biler der fra før, og da jeg var tilbake fra turen var parkeringsplassen full - det vil si nærmere 50 biler.

Det ble en fin formiddagstur på silkeføre med Blå Swix under skiene, og denne turen tar jeg gjerne en reprise på.

Dagens tur slik den vises på Lommekjent.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar