søndag 14. februar 2016

Skaretur i skyggeland


Rimblomster

Med kaldt og fint vær ble det en tur i "skyggeland" i ettermiddag og kveld. Utgangspunktet for turen var på andre siden av elva noen hundre meter sør for der jeg bor. Turen startet så sent som halv fire på ettermiddagen, og sola kunne skimtes i furutoppene men nede i lia der jeg gikk var det skygge og noen kuldegrader.


Litt "krystall" i bekken

Jeg har alltid latt meg fascinere av hva litt vann og kulde kan skape av formasjoner. Har en det rette lyset kan det bli en del lek med fotoapparatet for min del.


Dagen siste solstreif sett fra vestenden av Sannesvann


Skaresnøen røpte at også andre hadde vært ute på søndagstur.

Skareføre i februar er ikke vanlig, men etter mye regn og deretter frost var det i dag godt skareføre på skyggesiden. Enkelte steder var skaren så hard at både hjort og elg til dels hadde gått oppe på skaren.


Nesten så en kunne tatt seg en skitur langs denne skogsbilvegen inne på heia



En kan jo undre seg over hva som lager dette flotte mønsteret på isen i dette gjørmehullet

Dagens tur ble avsluttet i det mørket senket seg over skogen og en liten måne dukket opp på himmelen. Fint å være ute i det kvelds roen senker seg over skogen.

Dagens tur slik den vises på Lommekjent.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar