søndag 5. juli 2015

Til skogs mellom holmer og øyer


Flott å padle i trange sund mellom holmer og øyer i Begervannet

Etter ei uke med godt og varmt vær kom endelig søndagen, og fridag for min del. Dagen startet med vindstille vær og før kl. 9 viste gradestokken nærmere 20 varmegrader. Alt lå til rette for en fin tur sammen med min nye turvenn - kajakken.



"Fiskebåt"

Jeg lempet kajakken inn i bilen og satte nesa nordover dalen mot Begervannet som ligger på heia mellom Søre Herrefoss og Grimstad.


Her er boligen til en av de "fastboende" ved vannet. En del fjær rundt hullet på kassa røpet at her er det aktivitet.

I en kajakk kommer en tett på naturen på og langs vannet. I dag padlet jeg blant vannlinjer, og i strandkanten så jeg flere steder strandsnipa travelt opptatt med sine gjøremål. Flere par med ender så jeg også både på vannet og i flukt over vannet.


Flott å kunne nyte stillheten i strandkanten en sommerdag


Dagens tur slik den vises på Lommekjent.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar